• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur ska man orka?

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Denna helgen har varit fruktansvärd. Ångest när man vaknar,ångest när man ska sova, ångest när man försöker att fungera med familjen. Vill bara dra mig undan med mina tankar men inser att då bara grubblar jag ännu mer. Vet inte hur något ska gå, hur jag ska lösa det vet bara att jag klarar snart inte mer. Alla dessa år av ekonomiska problem har satt spår i mig som jag inte vet hur jag ska komma ifrån. Jag ser människor skratta och må bra, vänner som inte har det så bra av olika anledningar men på något vis har dom ändå glädjen. Hur?
Har jag inte pengar så känner jag mig inte lycklig,jag köper inte några dyra märkeskläder eller så men ändå mår jag skit om det är tomt på mitt konto. Detta är en av anledningarna till att jag hamnat där jag är nu, hur tar jag mig härifrån? Känner mig så förvirrad och rädd och utom kontroll.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Ovetskapen är svår när man inte vet hur det ska bli. Du skulle väl på besök hos budget och skuldrådgivare och kanske blir du lite klokare efter det. När man väl vet vad man har att rätta sig efter brukar det kännas lättare. När man inte vet och funderar på alla scenario som kan bli då frågar man sig hur ska jag orka? Paniken har många gånger i alla fall gjort att jag fattat dåliga beslut.

Känner mig relativt trygg nu i det ekonomiska, vet att jag har 3,5 år kvar på min skuldsanering. Dock andra orosmoment inte minst min önskan att få träffa min son men också oro inför en stor operation som min man står inför.
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Ovetskapen är svår när man inte vet hur det ska bli. Du skulle väl på besök hos budget och skuldrådgivare och kanske blir du lite klokare efter det. När man väl vet vad man har att rätta sig efter brukar det kännas lättare. När man inte vet och funderar på alla scenario som kan bli då frågar man sig hur ska jag orka? Paniken har många gånger i alla fall gjort att jag fattat dåliga beslut.

Känner mig relativt trygg nu i det ekonomiska, vet att jag har 3,5 år kvar på min skuldsanering. Dock andra orosmoment inte minst min önskan att få träffa min son men också oro inför en stor operation som min man står inför.
Tack för dina ord, du vet precis hur det är.
Du kommer träffa din son och få den kontakten ni båda behöver. Operationen håller jag mina tummar och tår för att det ska bra med
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Igår kom det ett inkassokrav från ett lån jag inte kunnat betala på, jag har ju börjat släppa skulder för jag inser att jag klarar inte det. Men det känns så fel, jag är van att göra rätt och betala för mig så varje del i mig mår så dåligt av samvete just nu. Jag ser bara mörkt på allt, vill ta mig ur detta men vet inte hur. Sover inte,äter inget, grubblar och gråter. Finns det hopp?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 575
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
4 147
Igår kom det ett inkassokrav från ett lån jag inte kunnat betala på, jag har ju börjat släppa skulder för jag inser att jag klarar inte det. Men det känns så fel, jag är van att göra rätt och betala för mig så varje del i mig mår så dåligt av samvete just nu. Jag ser bara mörkt på allt, vill ta mig ur detta men vet inte hur. Sover inte,äter inget, grubblar och gråter. Finns det hopp?
Ja det finns hopp.
Det är en jobbig period när man släpper det ska jag inte sticka under stolen med.
Brevlådan bombarderas och när breven från KFM började komma så var det hemskt.
Men....det blir bättre och efter ett tag vänjer man sig då man då man ändå tagit ett beslut som grundar sig på att man inte har något val. För min del så är den största ron i att inte behöva jaga lån och ha ständig ångest över att inte få ihop det.
Nu blev det så tursamt för mig att få inledande innan löneutmätningen kom igång då min enhet inte verkade så intresserade trots att jag lå på och nu slipper jag ungefär att få hälften av breven från KFM som jag hade fått annars. ( varje skuld genererar tre brev från KFM, delgivning, utslag och skuld att betala ).
Får jag avslag så lär breven komma igen men det är okej då mitt beslut att släppa var rätt.
Du kommer också att komma dit det är jag säker på. Jag tror dock att du just nu skulle behöva få lite samtal och ev lite läkemedel för ångest och humöret. Ring din vc eller skriv på dina vårdkontakter och försök få en tid. Även det blev min räddning pga utmattningsdepression.
Kram på dig.
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Ja det finns hopp.
Det är en jobbig period när man släpper det ska jag inte sticka under stolen med.
Brevlådan bombarderas och när breven från KFM började komma så var det hemskt.
Men....det blir bättre och efter ett tag vänjer man sig då man då man ändå tagit ett beslut som grundar sig på att man inte har något val. För min del så är den största ron i att inte behöva jaga lån och ha ständig ångest över att inte få ihop det.
Nu blev det så tursamt för mig att få inledande innan löneutmätningen kom igång då min enhet inte verkade så intresserade trots att jag lå på och nu slipper jag ungefär att få hälften av breven från KFM som jag hade fått annars. ( varje skuld genererar tre brev från KFM, delgivning, utslag och skuld att betala ).
Får jag avslag så lär breven komma igen men det är okej då mitt beslut att släppa var rätt.
Du kommer också att komma dit det är jag säker på. Jag tror dock att du just nu skulle behöva få lite samtal och ev lite läkemedel för ångest och humöret. Ring din vc eller skriv på dina vårdkontakter och försök få en tid. Även det blev min räddning pga utmattningsdepression.
Kram på dig.
Tack för dom lugnande orden :). Sökte du sanering samtidigt som du släppte till kf?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp